Osobní asistence
Osobní asistence je dlouhodobá služba, která je přizpůsobena specifickým potřebám klienta a může být poskytována na pravidelné bázi.

Osobní asistence

Osobní asistence je služba poskytovaná lidem, kteří kvůli zdravotnímu stavu nebo handicapu potřebují pomoc s každodenními činnostmi. Cílem osobní asistence je umožnit těmto lidem vést co nejvíce nezávislý a samostatný život ve svém domácím prostředí. Osobní asistent pomáhá s úkony jako jsou:

  • Osobní hygiena (koupání, mytí, česání)
  • Oblékání a svlékání
  • Stravování a příprava jídel
  • Pohyb a mobilita (vstávání z postele, přesuny)
  • Doprovod na lékařské prohlídky, nákupy nebo společenské akce
  • Pomoc při domácích pracích (úklid, praní)

Úleva pečujícím

Odlehčovací služba

Odlehčovací služba je určena primárně pro rodinné příslušníky nebo pečovatele, kteří dlouhodobě pečují o své blízké. Tato služba poskytuje dočasnou úlevu pečovatelům, aby si mohli odpočinout, vyřídit osobní záležitosti, nebo se věnovat svým vlastním potřebám. Během této doby je o jejich blízké profesionálně postaráno. Odlehčovací služba může zahrnovat:

  • Krátkodobou péči v domácím prostředí klienta
  • Pomoc s úkony, které běžně zajišťuje rodinný pečovatel

Tato služba je často poskytována na omezenou dobu, například na několik hodin denně, víkend nebo na určité období, kdy rodinný pečovatel potřebuje volno.

Personal Assistance Image
  • Podrobněji o našich službách

  • Cílová skupina

    Odlehčovací služby jsou poskytované osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení, o které je jinak pečováno v jejich přirozeném sociálním prostředí; cílem služby je umožnit pečující fyzické osobě nezbytný odpočinek.

    Osobní asistence je terénní služba poskytovaná osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby

    • osoby s chronickým duševním onemocněním
    • osoby s chronickým onemocněním
    • osoby s jiným zdravotním postižením (zejména osoby s trvalými následky po úrazu či nemoci)
    • osoby se zdravotním postižením (osoby s mentálním, tělesným, smyslovým nebo kombinovaným postižením, tj. kombinace uvedených druhů postižení a osoby s poruchou autistického spektra)
    • senioři
  • Věková struktura cílové skupiny

    osoby od 1 roku věku výše.

  • Důvody odmítnutí služby

    • žádá o službu, kterou neposkytujeme
    • není možné přijmout žadatele z kapacitních důvodů
    • žadatel nesplňuje podmínky pro okruh osob, kterým je sociální služba určena
    • žádá o poskytování služby a v předešlých 6 měsících mu byla služba vypovězena z důvodů porušování povinností vyplývajících ze Smlouvy o poskytování sociální služby
    • žadatelův zdravotní stav vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení
    • žadatel trpí akutní infekční nemocí
    • žadatel by z důvodu duševní poruchy (psychiatrické onemocnění) závažným způsobem ohrožoval zaměstnance při výkonu práce
  • Poslání našich služeb

    Posláním je poskytnutí pomoci a podpory v domácím prostředí uživatele. Snažíme se o zachování přirozeného domácího prostředí, udržení sociálních vazeb a životních návyků uživatele. V rámci poskytování služby je pro nás důležité zachování lidské důstojnosti, respektujeme názor a potřeby uživatele. Každého uživatele chápeme jako výjimečnou osobu, proto vždy přistupujeme individuálně a snažíme se poskytnout oporu. Samozřejmostí je pro nás spolupráce s rodinou a rodinnými příslušníky a přáteli uživatele. Stejně tak postupujeme i v rámci poskytnutí odlehčovací služby.

  • Cíle služby

    • umožnit lidem se sníženou soběstačností pobyt v domácím prostředí a jejich rodinám pomoci v péči o osobu blízkou
    • předcházet syndromu vyhoření, stavům vyčerpání u osob, které pečují o nemocného klienta
    • umožnit lidem s nevyléčitelným onemocněním být v domácím prostředí do konce života, nebo prodloužit toto období na maximum
    • udržovat a snažíme se zlepšovat psychický stav uživatele
    • zamezit sociálnímu vyloučení osob, které pečují o nemocného
    • nabízet možnosti jiných služeb
    • podporovat pečující a klienta při komunikaci s úřady a institucemi - například vyřizování příspěvku na péči apod.
  • Zásady služby

    • zachování lidské důstojnosti
    • zachování mlčelivosti a zajištění ochrany osobních údajů uživatele
    • zachovaní individuálního přístupu k uživateli
    • respektování rozhodnutí uživatele
    • rovnost příležitostí (každý má právo na poskytnutí pomoci a poradenství, bez ohledu na rasu,náboženské a politické přesvědčení, národnost, sexuální orientaci)
    • jednání dle etického kodexu zaměstnanců
    • zachování a podpora soběstačnosti uživatele
  • Základní principy

    • princip rovnocennosti
    • princip důstojnosti a individuálního přístupu
    • princip rovných příležitostí
    • princip informovanosti
    • princip respektování osobnosti a lidských práv
    • princip zachování přirozenosti prostředí
    • princip týmového přístupu – multidisciplinární tým